Vergaderingen, bestuurlijke dossiers en documenten
Namens de voorzitter van de COMMISSIE BESTUUR EN MIDDELEN wordt u uitgenodigd tot het bijwonen van de openbare vergadering, die op dinsdag 18 april 2017 zal plaatsvinden in Vergaderzaal 1 - Johan de Witt van de vergadervleugel in het Stadskantoor, Spuiboulevard 300, aanvang 20.00 uur.
De Commissiegriffier,
J.C. Bakker
Voor deze vergadering geldt aanbeveling 3 van Debat. nl: 'Meer bereiken met interrupties'.
Aanwezig zijn de heren Reumers, Engelberts, Pols, Tutupoly, Stam, mevrouw Mous, de heer Van de Burgt, de heer Staat, de heer Puik, mevrouw Kruger, de heer Portier, mevrouw De Smoker (voorzitter), de heer Bakker (commissiegriffier), en de heren Van der Velden, Sleeking, Mos en Heijkoop namens het college. Verder zijn aanwezig 10 insprekers voor agendapunt 2 (Sprekersplein).
Omwonenden, binnenstadsbewoners, consumenten, exploitanten en vertegenwoordigers van bedrijfsterreinen zullen inspreken over een mogelijke vestiging van coffeeshops buiten de binnenstad.
Bij dit agendapunt zijn aanwezig mevrouw Epker, mevrouw Seme, de heer Den Bakker en de heer Hattinga (bewoners binnenstad), de heer Breeuwer (namens cannabisconsumenten), de heren Sittek en El Hamyani (coffeeshophouders), de heer Van den Berg (bedrijventerreinen), de heer Dalmeijer (Havenbedrijf) en mevrouw Maagdenberg (DOV). De commissie besluit de door de insprekers ingebrachte argumenten en overwegingen mee te nemen in de bespreking van het coffeeshopbeleid op 16 mei.
N.a.v. verkoop panden Groothoofd en Palingstraat besluit de commissie deze te bespreken in de raad aan de hand van amendementen (of moties) met betrekking tot het gevraagde raadsbesluit. De SP kondigt aan met een amendement en/of motie te komen.
De commissie streeft er naar om de zienswijze van de GRD op 23 mei te bespreken. De overige zienswijzen worden geagendeerd voor de vergadering van 30 mei.
De commissie besluit de presentatie over het subsidieproces te agenderen op 10 mei, een uur voorafgaand aan de Auditcommissie (19.00 uur).
De commissie zal op 16 mei als eerste spreken over de vestiging coffeeshops, daarna over doordecentralisatie onderwijshuisvesting. De commissievergadering van 30 mei begint een uur eerder (19.00 uur) in verband met een gezamenlijke bespreking van de zienswijze op Dienst Gezondheid en Jeugd. Verder zal de agenda worden aangevuld met de bespreekpunten zoals bij agendapunt 4 en 5 besloten.
De commissie neemt kennis van de stand van zaken m.b.t. de toezeggingen van het college.
De heer Puik stelt een vraag over "zwerfauto's" die in de stad geparkeerd staan. De burgemeester antwoord dat het niet altijd mogelijk is deze auto's te verwijderen. Het is wel goed hier aandacht voor te hebben in buurten waar hier hinder van wordt ondervonden.
Voorgesteld wordt in te stemmen met de ontwerpbegroting GR Gevudo 2018 en hierover geen zienswijzen in te dienen.
De commissie kan instemmen met de ontwerpbegroting Gevudo en hierover geen zienswijzen in te dienen. Te agenderen als hamerstuk naar de raad van 9 mei. De commissie zal enkele inhoudelijke punten wel meenemen in het jaargesprek met HVC.
Bespreking van de wens van de PvdA om anoniem solliciteren mogelijk te maken bij de gemeentelijke organisatie.
De commissie besluit na beantwoording van de vragen door het college deze motie niet verder te bespreken.
De commissie bespreekt de verdere uitwerking van de doordecentralisatie onderwijshuisvesting. De politieke vraag luidt: steunen wij de voorgestelde 'overdracht om-niet'?
De commissie besluit dit agendapunt te bespreken in de commissievergadering van 16 mei.
Er zijn geen vragen voor de rondvraag.
De vergadering is gesloten.
Klik op 'Bestuur en Middelen' voor de volledige agenda
Voorzitter: N de Smoker-van AndelPortefeuillehouder: PACM van der Velden / PH Sleeking / PJ Heijkoop / J MosCommissiegriffier: JC Bakker